Με τον όρο «μαύρος κύκνος» χαρακτηρίζεται ένα απρόβλεπτο γεγονός που είναι πέρα από αυτό που συνήθως αναμένεται από μια κατάσταση και που έχει δυνητικά σοβαρές συνέπειες. Τα γεγονότα του μαύρου κύκνου χαρακτηρίζονται από την εξαιρετική τους σπανιότητα και τον σοβαρό αντίκτυπο τους. Ο Λιβανέζος συγγραφέας και ακαδημαϊκός Νασίμ Τάλεμπ έχει αναπτύξει μια δημοφιλή θεωρία γύρω από γεγονότα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως «μαύροι κύκνοι».
Πιο συγκεκριμένα ειδικοί κάνουν λόγο για το φαινόμενο του θαλάσσιου σίφουνα ή υδροσίφουνα που είναι ένας ανεμοστρόβιλος που δημιουργείται ξαφνικά πάνω από την θάλασσα. Τους θαλάσσιους σίφουνες προκαλεί η σύγκρουση κρύων ρευμάτων αέρα με ζεστά αέρια ρεύματα. Η σύγκρουση αυτή προκαλεί μια δίνη η ταχύτητα μπορεί να φτάσει έως και τα 100 χλμ. την ώρα. Ο υδροσίφουνας έχει πολύ μικρή διάρκειας ζωής αλλά σε αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα της διάρκειας του μπορεί να καταστρέψει οτιδήποτε βρεθεί στο δρόμο του.
Τα πλοία που θα βρεθούν στη δίνη ενός υδροσίφουνα θα χτυπηθούν εκτός από τους τρομερούς ανέμους και από πολύ μεγάλες ποσότητες νερού συνδυασμός που οδηγεί συχνά στο αποτέλεσμα της βύθισης ενός σκάφους. Τα μετεωρολογικά και δορυφορικά δεδομένα από το σημείο που συνέβη η βύθιση του γιοτ σε συνδυασμό με κάποιες μαρτυρίες ντόπιων ψαράδων και κάποιες εικόνες από κάμερες σε πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή το επίμαχο χρονικό διάστημα υποδεικνύουν την εμφάνιση ενός υδροσίφουνα που είναι ένα σπάνιο καιρικό φαινόμενο αλλά εμφανίζεται ολοένα και συχνότερα στη Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια γεγονός που οφείλεται σύμφωνα με τους επιστήμονες στη κλιματική αλλαγή.
Οι ειδικοί
«Αυτό το νερό έχει σημαντικό βάρος. Και αν ο υδάτινος πόρος καταλήξει να πετάξει ένα φορτίο αυτού του νερού στο σκάφος, αυτό θα προκαλέσει σημαντική ζημιά» λέει ο Μάθιου Σανκ, πρόεδρος του Συμβουλίου Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης της Βρετανίας.
Οι εισαγγελείς στη Σικελία ξεκίνησαν έρευνα για την ξαφνική Βύθιση του Bayesian, συμπεριλαμβανομένου του εάν οι καταπακτές αφέθηκαν ανοιχτές από το πλήρωμα. Η έρευνά τους για το ναυάγιο αναμένεται να διαρκέσει μήνες για να ολοκληρωθεί.
Ο Αντρέα Ράτι καθηγητής ναυτικού σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, είπε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του σούπερ γιοτ θα μπορούσε να βυθιστεί τόσο γρήγορα μόνο με την πρόσληψη τεράστιας ποσότητας νερού. Πρότεινε ότι ένα ή περισσότερα φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί έσπασαν κατά τη διάρκεια του φαινομένου αφήνοντας το νερό να μπει στο σκάφος και να βυθιστεί.
Ωστόσο ένας εμπειρογνώμονας ναυτικών ατυχημάτων στη Βρετανία που θέλησε να κρατήσει των ανωνυμία του υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να χρειαστούν ώρες για να γεμίσει το Bayesian των 56 μέτρων με αρκετό νερό για να βυθιστεί, καθιστώντας την ταχύτατη όπως εκτιμάται βύθιση του δύσκολο να κατανοηθεί. «Δεν νομίζω ότι η βιομηχανία έχει αντιμετωπίσει ποτέ κάτι τέτοιο. Είναι μια ιστορία τρόμου».