Με μια νέα διαδικασία φαίνεται πως μπορούν να προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα αποσυμφορήσουν το οδικό δίκτυο της Αθήνας.
Νέα πνοή στην πρωτεύουσα και σημαντική διευκόλυνση στις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της υπόσχονται να δώσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λ. Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν να είχαν προκηρυχθεί έως τα τέλη του 2022, αλλά οι επεκτάσεις τελικά μπήκαν στο «ψυγείο». Εδώ και λίγο διάστημα, ωστόσο, ο Όμιλος της Ελλάκτωρ έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση ενός πακέτου έργων υπό την ονομασία «ΑΘΗΝΑ 1» μέσω του νόμου του υπουργείου για τις Πρότυπες Προτάσεις. Στο εν λόγω πακέτο έργων φαίνεται πως εντάσσονται οι επεκτάσεις προς Λ. Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δημοπρατηθεί η επέκταση της Λεωφ. Κύμης που μόλις ολοκληρωθεί θα σημάνει τη δημιουργία μιας νέας εξόδου προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη, σηματοδοτώντας το τέλος των μεγάλων ουρών που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφσης. Εκ των συνολικά 3,5 χλμ. του έργου, τα 2,5 χλμ. θα έχουν τη μορφή σήραγγας, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στη χώρα. Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2027.
Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Λ.Βουλιαγμένης
Αφορά σε έργο που θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, όπου θα ξηλωθούν τα φανάρια ώστε να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομος. Πρόκειται για την αστική σήραγγα Ηλιούπολης μήκους περίπου 3 χλμ. με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Για τη μετακίνηση, λοιπόν, από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης θα απαιτούνται περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα – και ειδικά κατά τις ώρες αιχμής – ο χρόνος διάνυσης της συγκεκριμένης απόστασης ανέρχεται στα 30 λεπτά.
Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα
Από τη μία πλευρά θα έχουμε συνέχιση του αυτοκινητοδρόμου προς το λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος και των πολυάριθμων φαναριών, και από την άλλη θα γίνει η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο έως το λιμάνι του Λαυρίου.
Σημειώνεται ότι οι πρότυπες προτάσεις συνιστούν ένα εργαλείο που ζητούσαν επί χρόνια κορυφαία στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, και αφορούν σε έργα υποδομών αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
Οι προτάσεις κατατίθενται από ιδιώτες εταιρείες και τα έργα μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, συμβάσεων παραχώρησης και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).