Η Ακρόπολη είναι η πιο πολυφωτογραφημένη μέσα στα χρόνια και ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι οι εικόνες που αποτυπώνονται πλέον με τη βοήθεια των drones και άλλων μέσων.
Ωστόσο, πάντα μας προκαλούν εντύπωση οι φωτογραφίες από το παρελθόν μιας και δείχνουν εκτός από την Ακρόπολη, και κάτι ακόμη, το πώς ήταν η Αθήνα πριν από έναν αιώνα. Και φυσικά έχει σίγουρα πολύ ενδιαφέρον να δεις πώς είναι η παλιότερη φωτογραφία της Ακρόπολης που τραβήχτηκε ούτε λίγο ούτε πολύ πριν από 181 χρόνια.
Τη φωτογραφία τράβηξε το 1842 ο Josepf-Filibert Girault de Prangey. Και σίγουρα δεν είναι ποιοτικά σαν αυτές που έχεις συνηθίσει από την Ακρόπολη αλλά δεν γίνεται να μην σε εντυπωσιάζει καθώς μεταφέρεσαι σε μια άλλη εποχή.
Η παλαιότερη σωζόμενη, λοιπόν, φωτογραφία της Ακρόπολης έχει τραβηχτεί από τον Λόφο των Νυμφών και το Αστεροσκοπείο. Και ο φωτογράφος ήταν ένας ζωγράφος, όπως είπαμε ο Josepf-Filibert Girault de Prangey ο οποίος διδάχτηκε από τον εφευρέτη της Δαγκεροτυπίας Louis Daguerre.
Η φωτογραφία λοιπόν βγήκε το 1842 μετά την απελευθέρωση του ελληνικού κράτους. Η εικόνα της Αθήνας αλλά και της Ακρόπολης ήταν πολύ διαφορετική. Η δεύτερη πρωτεύουσα του νέου ελληνικού κράτους, είχε υποστεί σοβαρότατες καταστροφές, ιδιαίτερα στο διάστημα της ενδεκάμηνης πολιορκίας της από τον Κιουταχή, μεταξύ Ιουνίου 1826 και Μαΐου 1827.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αντιβασιλέων Georg Maurer, ο οποίος έφτασε στην Αθήνα το 1833 κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσκεψης του Όθωνα, έγραφε: «Η Αθήνα που πριν απ’ τον Απελευθερωτικό Πόλεμο αριθμούσε 3.000 περίπου σπίτια, τώρα δεν είχε ούτε 300. Τα άλλα είχαν μεταβληθεί σ’ έναν άμορφο σωρό από πέτρες».
Η εικόνα της Αθήνας άλλαξε σημαντικά και καθοριστικά μετά την άφιξη των Κλεάνθη και Σούμπερτ. Τον Νοέμβριο του 1831 οι δύο αρχιτέκτονες εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα και αμέσως έφεραν την αλλαγή.
Έβαλαν στα σχέδια τη συστηματική τοπογράφηση της πόλης συντάσσοντας στη συνέχεια την πολεοδομική τους πρόταση, εν όψει της πιθανής εγκατάστασης εκεί της πρωτεύουσας του νεοσύστατου κράτους.
Μπορεί να έχεις επισκεφθεί πολλές φορές την Ακρόπολη και το μουσείο. Αυτό όμως που δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι πολλά τμήματα του γλυπτού διακόσμου, του επιστυλίου και των φατνωμάτων της οροφής έφεραν γραπτό διάκοσμο με κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα.