Ηθικές και οικονομικές προεκτάσεις που απορρέουν απο την ανεπίτρεπτη κερδοσκοπία Καναδέζικης πολυεθνικής εταιρίας πρώτη σε δίκτυο καταστημάτων στην χώρα μας με την ονομασία Praktiker Hellas
ια μένα και ελπίζω να ισχύει για την πλειοψηφία των συναδέλφων μου η Δημοσιογραφία δεν είναι ένα επάγγελμα όπως όλα τα υπόλοιπα . Είναι Λειτούργημα !
Ο σωστός Δημοσιογράφος είναι εκείνος που αναλύει τις ειδήσεις, τις σχολιάζει με βασικό κριτήριο το συμφέρον των πολιτών . Είναι εκείνος που στηλιτεύει την κάθε αυθαιρεσία και σέβεται την μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνει απέναντι στο κοινωνικό σύνολο να λειτουργεί ευσυνείδητα και με γνώμονα σε κάθε περίπτωση το συμφέρον των πολιτών.
Ως επαγγελματίες Δημοσιογράφοι οφείλουμε να διαχειριζόμαστε σωστά την αλήθεια και τις πληροφορίες μας και βεβαίως να κάνουμε εκτιμήσεις όταν υπάρχουν σημαντικά στοιχεία όπως και για το πότε και πως θα τα δημοσιοποιήσουμε εχοντας βγάλει τα συμπεράσματα μας .Δύσκολα βέβαια θα μπορούσε να προβλέψει κανείς με ασφάλεια την απόκριση της δημοσιογραφικής κοινότητας. Ίσως ακόμη ποιο δύσκολα θα μπορούσε κανείς να έχει την προσδοκία μιας συλλογικής απάντησης στο ερώτημα Δημοσιογραφία είναι επάγγελμα ή Λειτούργημα; Η δική μου απάντηση μας γυρνά στις βασικές αξίες της ευσυνειδησίας της ευθύνης και της ηθικής ότι δηλαδή η Δημοσιογραφία είναι Λειτούργημα καθώς αποτελεί ένα επάγγελμα με ευρύ και σοβαρό κοινωνικό ρόλο.
Δεδομένου επίσης οτι η δημοσιογραφία συνεπάγεται δικαιώματα καθήκοντα και υποχρεώσεις σας παραθέτω την προσωπική μου εμπειρία σε μεγάλο πολυκατάστημα της αλυσίδας Prfaktiker του νομού Αττικής. Την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου καθώς πήγα να κάνω τα ψώνια μου στο πολυκατάστημα του Γέρακα διαπίστωσα πως υπάρχουν διαφορετικές τιμές σε προϊόντα στο ράφι από ότι στο ταμείο. Η διαφορά αυτή παραπλάνησης τιμής στους πελάτες μπορεί να άγγιζε εως και το 50% σχεδόν σε κάθε προιόν που ειχε διαφορετική τιμή.
Σύμφωνα με την νομοθεσία οι διαφορετικές τιμές στα ράφια σε σχέση με το ταμείο είναι παράνομες και καταχρηστικές
Αποδεικνύεται εμπράκτως οπως φαίνεται και στην απόδειξη αγοράς που δημοσιοποιώ, πως υπάρχουν παραπλανητικές πρακτικές της εταιρίας εις βάρος των καταναλωτών αφου σύμφωνα με την απόδειξη ο ιδιος κωδικός προϊόντος εχει διαφορετική τιμή . Στο ράφι δηλαδή η τιμή του προιόντος ηταν 4.90 ευρώ ενώ στο ταμείο “σκαρφάλωσε ” στα 8.90 ευρώ. Ενδεχομένως λοιπόν ως πελάτης οπως θα έκανε και κάθε πελάτης να μην επέλεγα το συγκεκριμένο προϊόν αν γνώριζα ότι η τελική του τιμή ηταν 8.90!και οχι 4.90 ευρω που αναγραφόταν στο ράφι του καταστήματος ή ακόμη να μην αγόραζα και την συγκεκριμένη ποσότητα του προϊόντος . Οπως θα δείτε στην απόδειξη εχω αγοράσει τέσσερα ιδια προιόντα οπου το ενα το πλήρωσα διπλάσια τιμή!
Σε κάθε περίπτωση η διασφάλιση του καταναλωτή από τα φαινόμενα της αισχροκέρδειας είναι έργο της
Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς ( ΔΙ.Μ.Ε.Α ) του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ως Δημοσιογράφοι δεν είμαστε δικαστές για να βγάζουμε καταδικαστικές αποφάσεις αλλα αν θέλουμε να πατάξουμε την κάθε αισχροκέρδεια θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με σκληρά πρόστιμα και ποινές .