Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα στον Πύργο και θα ενσωματώνει όλες τις καινοτομίες που έχει αναπτύξει η Ολυμπία Οδός.
Οι εργασίες αφορούν πρόδρομες εργασίες όπως καθαρισμούς, κατασκευή επιχωμάτων, επεκτάσεις οχετών, ανακατασκευή Κάτω Διαβάσεων για τη διέλευση τοπικών οδών, εκσκαφές πλευρικών οδών, κατασκευή τοίχων αντιστήριξης και μετακίνηση υφιστάμενων δικτύων ηλεκτρισμού και ύδρευσης. Ο ρυθμός προόδου των εργασιών θα αυξάνεται σταδιακά με την πάροδο του χρόνου, μετά την ολοκλήρωση των πιο χρονοβόρων αρχικών φάσεων του έργου. Σήμερα απασχολούνται στα τρία εργοτάξια περίπου 500 εργαζόμενοι.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 332 εκατ. ευρώ, εκ των οποία τα 216 χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ από δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.
Με μήκος περίπου 75 χλμ. το έργο διαιρείται σε δύο υποέργα. Το πρώτο αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού σε τμήμα 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως και την Κάτω Αχαΐα, ενώ το δεύτερο στην κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους 62 χλμ. με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωρηστική νησίσα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.