NOTANEWSNOTANEWS
    ΝΕΑ

    Το μεσογειακό τρίγωνο και η ανάσχεση της Τουρκίας

    8 Νοεμβρίου 2025 1:34 ΜΜ

    Περπατώντας στα «ξεχασμένα» τμήματα της διαδρομής του Μαραθωνίου δρόμου

    7 Νοεμβρίου 2025 8:50 ΜΜ

    ΕΛΤΑ: Διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες για να «τρέξει» η αναδιάρθρωση

    7 Νοεμβρίου 2025 8:14 ΜΜ
    Facebook Twitter Instagram
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    NOTANEWSNOTANEWS
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΓΕΝΙΚΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • “ΝΟΤΑ ΠΝΟΗΣ” ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    NOTANEWSNOTANEWS

    Στην Ελλάδα ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη -Πότε θα είναι έτοιμος

    6 Δεκεμβρίου 2023 9:17 ΜΜ
    Facebook Twitter WhatsApp Email

    Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες που αφορούν στον ΒΟΑΚ, τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ο οποίος θα ενώσει τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, με συνολικό μήκος περίπου 300 χλμ.

    Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης έχει χωριστεί σε τρία διακριτικά μέρη, τα δύο (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) εκ των οποίων έχουν συμβασιοποιηθεί, ενώ με ορίζοντα τις αρχές του νέου έτους αναμένονται εξελίξεις για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος μήκους 157 χλμ. που προχωράει με τη μέθοδο της παραχώρησης.

    ΒΟΑΚ

    Στην τελική ευθεία για την ανάληψη του συγκεκριμένου τμήματος προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ έχουν φτάσει τρία σχήματα και ο μειοδότης θα αναδειχθεί μόλις ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές.

    Αυτό, ωστόσο, που φαίνεται να προκαλεί προβληματισμό είναι η αύξηση του κατασκευαστικού κόστους του έργου, το οποίο είχε εκτιμηθεί από το υπουργείο στο 1,1 δισ. ευρώ, αλλά τελικά αυξήθηκε κατά 600 εκατ. ευρώ.

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η χρηματοδότηση θα προέλθει από έναν συνδυασμό ιδιωτικών και δημόσιων κεφαλαίων. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο, ενώ τα υπόλοιπα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.

    Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ. θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνσης με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, ενώ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση των 18 υπαρχόντων.

    Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχει διόδια, τα οποία ωστόσο θα είναι πλευρικά, και το τέλος θα είναι ανάλογο της απόστασης που θα διανύεται (χιλιομετρική χρέωση).

    Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων, μιας και το έργο δεν θα έχει αρκετή κυκλοφορία ώστε να «βγαίνει» χρηματοοικονομικά. Το ποσοστό που θα καταβάλλει το δημόσιο στο σύνολο των διοδίων είναι και αντικείμενο του διαγωνισμού.

    Εφόσον η σύμβαση για το Χανιά-Ηράκλειο υπογραφεί εντός του τρέχοντος έτους, ο οδικός άξονας εκτιμάται ότι θα μπορεί παραδοθεί στην κυκλοφορία στο σύνολό του μέχρι μέχρι το τέλος του 2028.

    Προβολές άρθρου : 45.246
    #ΒΟΑΚ

    Δείτε Επίσης

    2 Νοεμβρίου 2025 1:33 ΜΜ

    Επιδοτούμενο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης από το Υπουργείο Δικαιοσύνης

    29 Οκτωβρίου 2025 1:50 ΜΜ

    «Παιδιά της Ελλάδος παιδιά»: Όταν η Θεσσαλονίκη υποκλίθηκε στη Σοφία Βέμπο

    28 Οκτωβρίου 2025 2:35 ΜΜ

    Άγνωστος Στρατιώτης: Η ιστορία και το νόημα του πολυσυζητημένου μνημείου

    27 Οκτωβρίου 2025 2:22 ΜΜ

    Προϋπολογισμός: Υπερπλεόνασμα 9,45 δισ. και φοροέσοδα 54,66 δισ. στο εννεάμηνο

    21 Οκτωβρίου 2025 10:10 ΠΜ

    Άγνωστος Στρατιώτης: Τέλος από σήμερα οι καταλήψεις και οι συναθροίσεις

    13 Οκτωβρίου 2025 7:32 ΜΜ

    «Ελλάδα, η πιο φιλόξενη χώρα του κόσμου»

    13 Οκτωβρίου 2025 2:56 ΜΜ

    Προκλητικό «θα σέβεσαι» της Άκτωρ

    2 Οκτωβρίου 2025 2:53 ΜΜ

    Όλα τα φρούτα και λαχανικά εποχής: Λίστα ανά μήνα του έτους

    30 Σεπτεμβρίου 2025 12:53 ΜΜ

    Απεργία 1ης Οκτωβρίου: Κατεβάζει “ρολά” η χώρα

    Add A Comment

    Comments are closed.

    https://notanews.gr/wp-content/uploads/2024/12/0-02-05-13e1dcd284c9ed6c2aee262b864e019086426d1d931fecb51a476de51bf3569d_94d9516407fc5033.mp4
    https://notanews.gr/wp-content/uploads/2024/02/0-02-05-a93e13ca8538f67c877135e069b1f40306a26efb2670bc9be3eb8404babf5a18_bd200c119a9ea6bd.mp4

    Το μεσογειακό τρίγωνο και η ανάσχεση της Τουρκίας

    8 Νοεμβρίου 2025 1:34 ΜΜ

    Περπατώντας στα «ξεχασμένα» τμήματα της διαδρομής του Μαραθωνίου δρόμου

    7 Νοεμβρίου 2025 8:50 ΜΜ

    ΕΛΤΑ: Διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες για να «τρέξει» η αναδιάρθρωση

    7 Νοεμβρίου 2025 8:14 ΜΜ

    Σύνοδος της Διατλαντικής Ενεργειακής Συνεργασίας στο Ζάππειο

    6 Νοεμβρίου 2025 12:07 ΜΜ

    Κίνα: Δυναμική επιστροφή του σχεδίου «Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος»

    4 Νοεμβρίου 2025 12:03 ΜΜ

    Πανσέληνος Νοεμβρίου: Ποιες αλλαγές φέρνει το «Φεγγάρι του Κάστορα»

    3 Νοεμβρίου 2025 1:11 ΜΜ

    Τα εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου

    2 Νοεμβρίου 2025 7:28 ΜΜ

    Επιδοτούμενο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης από το Υπουργείο Δικαιοσύνης

    2 Νοεμβρίου 2025 1:33 ΜΜ
    About
    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ BANNER -NOTANEWS
    Kατηγορίες
    • "ΝΟΤΑ ΠΝΟΗΣ" ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • LIFESTYLE
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΓΕΝΙΚΑ
    • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΠΟΥΛΑΩ ΑΓΟΡΑΖΩ
    Kατηγορίες
    • "ΝΟΤΑ ΠΝΟΗΣ" ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • LIFESTYLE
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΓΕΝΙΚΑ
    • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΠΟΥΛΑΩ ΑΓΟΡΑΖΩ
    NOTANEWS
    Facebook Twitter YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • LIFESTYLE
    • ΔΙΕΘΝΗ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    © 2025 notanews.gr

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.