Ο Peter Gabriel αποφάσισε να φέρει κάτι που δεν είχε ξαναδεί ο μουσικός κόσμος με το «Sledgehammer». Για το βίντεο του 1986, συνδύασε το Claymation, το pixilation και το stop-motion animation, την ιερή τριάδα των δράσεων, για να δημιουργήσει το βίντεο με τις περισσότερες παιγμένες (και πιθανώς τις περισσότερες προβολές) στη μακρόχρονη ιστορία του MTV.
Ο σταθμός επιβεβαίωσε ότι ο κόσμος απλώς στράφηκε προς το καινοτόμο βίντεο και λόγω της προσφοράς και ζήτησης της σύγχρονης ποπ κουλτούρας, απλώς συνέχισαν να το μεταδίδουν εσαεί.
Ο σκηνοθέτης, Stephen R. Johnson, είχε ήδη μια επιτυχία στο stop-motion με το βίντεο για το κλασικό Talking Heads, «Road to Nowhere». Παρά τη λαμπρότητα των Talking Heads, πάντα δυσκολεύονταν εμπορικά. Η διασκεδαστική δουλειά του Johnson βοήθησε στην ενίσχυση της απήχησής τους σε αυτό το μέτωπο.
Ενώ ο Peter Gabriel είχε πάντα ισχυρούς θαυμαστές, η Tessa Watts στη Virgin Records υπολόγισε ότι ήταν ένας εναλλακτικός σταρ στην εποχή της ποπ που μπορούσε επίσης να φέρει λεφτά στο ταμείο, οπότε ο Johnson κλήθηκε να κάνει την διαφορά με το βίντεο του.
Ευτυχώς, ο πρώην μουσικός των Genesis στο επίκεντρο του όλου πράγματος ήταν στην ευχάριστη θέση να το ακολουθήσει. Ο ηθοποιός του βίντεο χρειάστηκε να ξαπλώσει κάτω από ένα γυαλί για 16 ώρες, καθώς το όλο θέμα μαγνητοσκοπήθηκε επίπονα με ένα πλάνο τη φορά.
«Χρειάστηκε πολύ σκληρή δουλειά», είπε ο Gabriel. «Σκεφτόμουν εκείνη τη στιγμή, αν κάποιος θέλει να δοκιμάσει να αντιγράψει αυτό το βίντεο, απλά δεν γίνεται».
Το συγκεκριμένο βίντεο τελικά άλλαξε τα μουσικά βίντεο γενικότερα και την αντίληψη του κοινού για τον Gabriel ως καλλιτέχνη. Ο ίδιος είπε στο Rolling Stone: «Νομίζω ότι είχε μια αίσθηση χιούμορ και fun, κανένα από τα οποία δεν συνδέθηκε ιδιαίτερα με εμένα. Θέλω να πω – μάλλον είναι λάθος με τον τρόπο που το βλέπω – νομίζω ότι με έβλεπαν ως έναν αρκετά έντονο, εκκεντρικό Άγγλο».