Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας για το 2023, περιλαμβάνει 26 δράσεις για την Τουρκία, 23 για το Ισραήλ και 21 για την Αίγυπτο.
Αυτό γνωστοποιήθηκε στην εκδήλωση «Ημέρα πληροφόρησης για Τουρκία, Αίγυπτο, Ισραήλ» που διοργάνωσαν το υπουργείο Εξωτερικών, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Enterprise Europe Network (EEN-Hellas 2025).
Η γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών και πρόεδρος του ΔΣ της Enterprise Greece, Βίκυ Λοΐζου, επεσήμανε ότι οι χώρες αυτές αποτελούσαν ανέκαθεν παραδοσιακούς εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας. Συγκεκριμένα στις υφιστάμενες εμπορικές και οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ελλάδας και των τριών χωρών, έρχονται να προστεθούν οι δράσεις του Εθνικού Στρατηγικού, Σχεδίου Εξωστρέφειας για το 2023, με 26 δράσεις εξωστρέφειας για την Τουρκία, 23 για το Ισραήλ και 21 για την Αίγυπτο. Τέλος, η κα Λοΐζου αναγνώρισε ότι η εξωστρέφεια απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων φορέων, με το υπουργείο Εξωτερικών να υποστηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις με στοχευμένες δράσεις ανά τον κόσμο.
Στον χαιρετισμό της η πρόεδρος του ΕΒΕΑ κυρία Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου τόνισε: «Πρόκειται για αγορές με τις οποίες η Ελλάδα ήδη έχει ανεπτυγμένες εμπορικές σχέσεις. Η Τουρκία βρίσκεται μεταξύ των πέντε κορυφαίων προορισμών ελληνικών προϊόντων. Η αξία των εξαγωγών μας προς τη γειτονική χώρα ανήλθε το 2022 για πρώτη φορά σε 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Αντίστοιχα, η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Βορείου Αφρικής είναι από τους κυριότερους εξαγωγικούς προορισμούς της χώρας εκτός της Ευρώπης. Ειδικότερα όσον αφορά το Ισραήλ, τη χρονιά που πέρασε είχαμε ιστορικό ρεκόρ αύξησης των ελληνικών εξαγωγών – της τάξης του 23,5% εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών και 55% με τα πετρελαιοειδή – σε σύγκριση με το 2021. Η Αίγυπτος βρίσκεται, επίσης, στην πρώτη δεκάδα των εξαγωγικών προορισμών στη συγκεκριμένη περιοχή. Επομένως και στις τρεις αυτές χώρες εντοπίζονται σημαντικές δυνατότητες για την περαιτέρω διείσδυση των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Από την πλευρά μας, ως ΕΒΕΑ, συνεχίζουμε με κάθε τρόπο τις εξαγωγικές προσπάθειες των μελών μας – πάντα σε σύμπραξη και συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών και τους επίσημους φορείς εξωστρέφειας της χώρας. Συνεχίζουμε να λειτουργούμε ως «αγωγός» έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης, για τις διεθνείς αγορές. Διευρύνουμε συνεχώς τις δράσεις δικτύωσης, με στόχο να φέρουμε τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις πιο κοντά σε δυνητικούς συνεργάτες. Εστιάζουμε στη διοργάνωση αποτελεσματικών επιχειρηματικών αποστολών, όπως αυτή που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα με εξαιρετική επιτυχία στη Ρουμανία. Η εξωστρεφής επιχειρηματικότητα μπορεί και πρέπει να γίνει η κινητήριος δύναμη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, στα επόμενα χρόνια».